Global biyofarma şirketi AbbVie, onkoloji ve immünoloji gibi önemli tedavi alanlarında ileri evre araştırmalarını geliştirmek üzere yeni iş birlikleri ve yatırımlara imza attı. AbbVie Araştırma, Geliştirme ve Bilimden Sorumlu Başkan Yardımcısı Dr. Michael Severino konuya ilişkin yaptığı açıklamada “Bugünün öncü teknolojilerine ve bilimsel başarılarına yatırım yaparak yarının en önemli tedavilerini geliştirebiliriz” dedi.

Global biyofarma şirketi AbbVie (NYSE: ABBV) önemli alanlardaki yeni nesil tedaviler için yatırımlarına hız verdi. Bu doğrultuda AbbVie’nin iş birliğine gittiği şirketler arasında; hedefe yönelik tedaviler alanında uzman Pure MHC, araştırma odaklı biyoteknoloji şirketi Zebra Biologics Inc, startup yaşam bilimleri firması Genomics Medicine Ireland (GMI) ve Güney Koreli Dong-A-ST yer alıyor.

2015 yılında 21 milyar dolara Pharmacyclics’i satın alan AbbVie, yeni yatırım ve iş birlikleri kapsamında klinik geliştirme aşamasında bulunan 50 çalışma ile onkoloji, immünoloji, Nöroloji ve viroloji gibi önemli alanlarda yeni tedavi yöntemlerini araştıracak.

YARININ TEDAVİ YÖNTEMLERİNİ GELİŞTİRİYORUZ

AbbVie Araştırma, Geliştirme ve Bilimden Sorumlu Başkan Yardımcısı Dr. Michael Severino konuya ilişkin yaptığı açıklamada, bugünün öncü teknolojilerine ve bilimsel başarılarına yatırım yaparak yarının en önemli tedavilerini geliştireceklerini belirtti.

Şirket olarak araştırma ve geliştirme alanındaki uzmanlıklarına özellikle vurgu yapan Severino, söz konusu yatırım ve ortaklarla yeni nesil medikal tedavileri hastalara ulaştırılmasını hızlandıracaklarına dikkat çekti.

AbbVie Türkiye Genel Müdürü Dr. Mete Hüsemoğlu da konuya ilişkin bir değerlendirme yaptı. Dünyanın en karmaşık hastalıklarına yönelik ileri tedaviler geliştirerek tıbbın hizmetine sunduklarını ifade eden Dr. Hüsemoğlu, AbbVie Türkiye olarak sürdürülebilir sağlık çözümlerinin geliştirilmesine katkı sağlamak üzere çalışmalar yürüttüklerine dikkat çekti. Dr. Hüsemoğlu sözlerine şöyle devam etti: “AbbVie olarak bilimi ilerletmek ve yenilikçi yaklaşımlar benimsemek için motivasyonumuzu hastalardan alıyoruz. Daha fazla yaşamda fark yaratmak için hasta yolculuğunun tamamına yönelik çalışmalar yürütüyoruz. Keşif ve geliştirmeye yönelik hasta merkezli yaklaşımımız hayatları iyileştirmeye olan odağımızı sürdürmemizi sağlıyor.” Dr. Hüsemoğlu Şubat ayında Türk tıbbında yenilikçi ürünlere, teknoloji ve bilgiye erişimi artırmak, sağlık alanında etik ve şeffaf bir ortam oluşturulması için çalışarak ülkemiz sağlık sektörüne katkıda bulunmak’ misyonuyla faaliyetlerini sürdüren AİFD’ye ikinci kez Yönetim Kurulu Başkanı olarak seçilmişti.

Onkoloji
AbbVie ile hedefe yönelik tedaviler bulmaya odaklanan Pure MHC, çeşitli kanser türlerinde T-hücresi reseptörü tedavileriyle kullanılmak üzere peptit hedefleri keşfedecekleri bir araştırma ve lisans anlaşması yapacak.

T-hücreleri tümörlere karşı bağışıklık yanıtının düzenlenmesinde kilit rol oynar. AbbVie ile Pure MHC söz konusu iş birliği ile çeşitli tümör tipleri genelinde daha fazla araştırma yapacak. Böylece AbbVie immüno-onkoloji alanında yeni nesil tedavilerini geliştirecek.

AbbVie ayrıca önde gelen sağlık hizmetleri şirketi Güney Koreli Dong-A-ST ile klinik öncesi geliştirme aşamasındaki MerTK inhibitörlerinin immüno-onkoloji tedavileriyle beraber kullanımına yönelik özel bir lisans anlaşması yaptı.

MerTK immünosüpresif; tümör ortamının desteklenmesine katkıda bulunduğu düşünülen bir protein olarak tanımlanıyor.İşbirliği çerçevesinde MerTK inhibitörleri kombinasyonları AbbVie’nin çeşitli solid tümör tipleri genelindeki kanser ilaçları portföyüyle bağlantılı olarak incelenecek.

Bu mekanizmanın eklenmesi, AbbVie’nin hâlihazırdaki immüno-onkoloji tedavilerine yönelik araştırmalarını geliştirerek yaklaşık 20 kanser ve tümör tipi genelinde geliştirilmekte olan onkoloji araştırma programını destekleyecek.

İmmünoloji
AbbVie ile, araştırma odaklı biyoteknoloji şirketi Zebra Biologics, Inc., inflamatuvar hastalıklara karşı agonist antikor tedavileri keşfetmek üzere yeni bir işbirliğini başlattı. Zebra yeni ve patentli fonksiyona dayalı antikor keşif platformunu kullanarak AbbVie’nin belirlediği hedeflerle yönelik biyolojik yolları aktive edecek antikorlar üretecek.

Zebra belirlenen hedeflere yönelik agonist antikor adaylarının keşfedilmesine öncülük edecek ve seçilmiş klinik adayların klinik öncesi doğrulamasında AbbVie ile işbirliği yapacak. Klinik adayların ortaya çıkması sonrasında klinik geliştirme, üretim, ruhsatlandırma onayı ve dünya genelinde ticarileştirilmelerinden AbbVie sorumlu olacak.

Genomik
AbbVie ile, bir startup yaşam bilimleri şirketi olan Genomics Medicine Ireland (GMI), İrlanda’da popülasyon genomiği araştırmaları yürütmek için işbirliğine başladı. Bu ortaklık çerçevesinde İrlanda genelinde 45,000 genomun dizilişi çıkartılacak. Veriler çeşitli türlerde immün-aracılı hastalıkları, nörolojik bozuklukları olan ve kanserli hastaların yanısıra, bu hastalıklardan etkilenmeyen kişilerden alınacak. İşbirliği sürecinde geniş bir örnek popülasyonu genelinde genotipik ve fenotipik verilerin kullanımıyla insan biyolojisinin ve hastalık etiyolojisinin daha iyi anlaşılması, yeni tedavi hedeflerinin keşfedilmesi ve biyomarkerlerin belirlenmesi amaçlanıyor. AbbVie, araştırmalardan yararlanarak ilaç geliştirmeye yönelik hedefler seçecek ve seçilmiş durumlara yönelik potansiyel tanıya yardımcı araçlar geliştirecek. GMI yatırımcıları olan ARCH Venture Partners, Polaris Partners, GV (önceden Google Ventures) ve Ireland Strategic Investment Fund tarafından desteklenmektedir.