AstraZeneca solunum yolu hastalıkları tedavilerinde kullanılmak üzere, sıfıra yakın Küresel Isınma Potansiyeli’ne sahip yeni nesil itici gaza geçiş için klinik programını tamamlandığını duyurdu. Bu tedavi AstraZeneca’nın basınçlı ölçülü doz inhaler (ÖDİ) portföyünde yeni nesil itici gaza geçiş yapılan ilk tedavisi olacak. Global “Sıfır Karbon Taahhüdü” kapsamında 2030 yılında tüm tedarik zincirinde karbon negatif olmayı hedefleyen AstraZeneca, ruhsatlandırma süreçlerinin ardından 2025 yılında yeni nesil itici gaza geçiş sürecinin başlamasını öngörüyor. AstraZeneca, bu geçiş ile iklim üzerindeki olumsuz etkilerini daha da azaltarak sürdürülebilir sağlık çözümlerine katkısını artıracak.

Basınçlı dozlu inhalerler aracılığıyla solunum yoluyla alınan ilaçlar, dünya genelinde inhaler kullanımının yüzde 78’ini oluşturuyor.1 Ölçülü doz inhalerler (ÖDİ), küresel sera gazı emisyonlarının yüzde 0,04’ünden azına neden olsa da AstraZeneca bu yükü önemli ölçüde azaltmaya kararlılıkla devam ediyor.2  AstraZeneca, şu anda mevcut inhaler ilaçlarda kullanılan itici gazlardan yüzde 99,9 daha düşük küresel ısınma potansiyeline sahip yenilikçi, yeni nesil bir itici gaza geçiş için ilk ruhsat başvurularını destekleyecek çalışmalarını tamamladı.3

Sürdürülebilir sağlık hizmeti inovasyonunda sektörün öncüleri arasında yer alan AstraZeneca, Sıfır Karbon Taahhüdü doğrultusunda solunum tedavi alanında hasta sonuçlarını iyileştirmeye odaklanıyor. Şirket aynı zamanda iklim etkisi azaltılmış inhalasyon solunum ilaçlarına geçiş yaparak çevresel yükü azaltmaya da öncülük ediyor. Dünya genelinde sürdürülebilir sağlık hizmetlerinin sunulabilmesi için AR-GE çalışmaları ve iş birlikleri yoluyla önemli adımlar atan AstraZeneca, global “Sıfır Karbon Taahhüdü” kapsamında, 2030’a kadar tüm tedarik zincirinde karbon negatif olmayı ve 2045 yılına kadar bilime dayalı net sıfıra ulaşmayı hedefliyor.

Konuyla ilgili açıklama yapan Imperial College London Solunum Tıbbı Profesörü ve Çalışmanın Koordinatör Araştırmacısı Omar Usmani, “Basınçlı ölçülü doz inhalerlerle verilen solunum ilaçları, çocuklar ve yaşlılar gibi belirli hassas popülasyonlar da dâhil olmak üzere dünya çapında solunum hastalığı ile yaşayan milyonlarca insan için gerekli. Yeni nesil itici gaza geçiş, karbon ayak izini azaltmada gezegen sağlığı için kritik önem taşırken hasta ihtiyaçlarının karşılanmasını ve sağlık çalışanlarının optimal klinik sonuçlar elde etmesini de sağlayacak.” dedi.

AstraZeneca Biyofarmasötikler AR-GE Başkan Yardımcısı Dr. Sharon Barr ise açıklamasında şunları söyledi: “Basınçlı ölçülü doz inhalerlerle hastalara ulaştırılan hayat kurtarıcı ilaçlar solunum hastalıklarında en çok kullanılan tedaviler olup klinik ihtiyaca göre bunlara erişimin sağlanması hasta sonuçlarının optimize edilmesi açısından kritik öneme sahip. Hastalara ve gezegene olan bağlılığımızın bir parçası olarak solunum yolu hastalarına yönelik tedavimizde sıfıra yakın Küresel Isınma Potansiyeli’ne sahip yenilikçi itici gaz kullanmak için ilk ruhsat başvurularını destekleyen çalışmaları tamamladık. AstraZeneca olarak çevresel ayak izimizi azaltırken hastaların yaşamlarını değiştirme amacıyla yürüttüğümüz sürdürülebilir sağlık hizmeti inovasyonu çalışmalarımıza devam ediyoruz.”