Roche’un araştırma ürünü olan immünoterapi ilacının, Küçük Hücreli Dışı Akciğer Kanserinde,  tümör boyutunu küçülttüğünü gösterdi.

Roche, immünoterapi ilacının akciğer kanserinde “Çığır Açan Tedavi” sıfatı almasının bir parçası olarak, ABD Gıda ve İlaç Dairesi (FDA) ile sonuçları görüşecek.

Akciğer kanseri, dünya çapında kanser ölümünün başlıca nedenidir. Her yıl 1.59 milyon kişi bu hastalık nedeniyle ölmektedir, bu rakam dünya genelinde her gün 4350’den fazla ölüme karşılık gelmektedir. Akciğer kanseri, Küçük Hücreli Dışı Akciğer Kanseri ve Küçük Hücreli Akciğer Kanseri olmak üzere iki temel tipe ayrılır. Küçük Hücreli Dışı Akciğer Kanseri, tüm olguların yaklaşık %85’ini oluşturmasıyla en yaygın tiptir.

Roche, araştırma ürünü kanser immünoterapi ilacıyla yapılan çalışmanın birincil sonlanım noktasının karşılandığını, tümör boyutunu küçülttüğünü açıklamıştır.

Roche Medikal Direktörü ve Global Ürün Geliştirme Başkanı Dr. Sandra Horning,  tedaviye yanıt veren ve çalışma boyunca bu yanıtları koruyan insanların sayısının cesaret verici olduğunu; bu durumun özellikle de, daha önce birkaç kez tedavi almış olanlar için anlam taşıdığını ifade derken,  gelecekteki tıp kongrelerinde sonuçların sunulmasının planlandığını ve olabildiğince kısa zamanda hastalara bu ilacı sunabilmek için bu çalışmadan elde edilen verilerin ve diğer akciğer kanseri çalışmalarının sonuçlarının sağlık otoriteleriyle görüşüleceğini belirtti.

Bu yılın başlarında FDA, Küçük Hücreli Dışı Akciğer Kanseri hastalığında, Roche’un immünoterapi ilacı için “Çığır Açan Tedavi” sıfatı vermiştir. Bu sıfat, ciddi hastalıkların tedavisine yönelik ilaçların geliştirilmesi ve incelenmesini hızlandırmak amacıyla tasarlanmıştır.