Hong-Kong, karaciğeri tehdit ettiği gerekçesiyle Augmentin’i toplatma kararı aldı.

Genellikle boğaz enfeksiyonu hastalıklarında kullanılan ve Glaxo Simith Kline’ın Fransa’daki fabrikalarında üretilen Augmentin antibiyotik şurubunda tehlikeli boyutlarda Diisodecyl Ftalat (DIDP) maddesine rastlandığı belirtildi.

Çocuklarda boğaz enfeksiyonu tedavisinde kullanılan Augmentin adlı şurupta tehlikeli boyutlarda plastikleştirici Diisopdecyl Ftalat maddesi bulundu. Hong-Kong, karaciğere olumsuz etki yaptığı tespit edilen Augmentin’in toplatılmasına karar verdi

Hong-Kong Hükümeti, Glaxo Simith Kline tarafından üretilen, Türkiye’de de yaygın olarak kullanılan antibiyotiklerden Augmentin şurubunun güvenlik limitini iki kez aştığı gerekçesiyle ülkede toplanmasına karar verdi. Genellikle boğaz enfeksiyonu hastalıklarında kullanılan ve Glaxo Simith Kline ilaç firmasının Fransa’daki fabrikalarında üretilen Augmentin antibiyotik şurubunda tehlikeli boyutlarda Diisodecyl Ftalat (DIDP) maddesine rastlandığı belirtildi. Plastikleştirici olarak kullanılan Diisodecyl Ftalat (DIDP) maddesinin uzun vadeli ilaç tüketimlerinde karaciğere olumsuz yönde etki yaptığı vurgulandı. Türkiye’de de en çok tercih edilen çocuk şuruplarından biri olan Augmentin’le ilgili bu çarpıçı gelişme tedirginlik yarattı. Türkiye Klinik Farmokoloji Derneği Başkanı Prof.Dr.Cankat Tolunay ise Hong-Kong Hükümeti tarafından yasaklanan Augmentin şurubu ve DIDP maddesiyle ilgili VATAN’a şunları anlattı:

ABD’DE SORUN ÇIKMIŞTI: ‘’Söylendiğine göre Augmentin’in içindeki ‘Diisodecyl Ftalat (DIDP)katkı maddesi gereğinden fazla ve zararlı diye Hong- Kong hükümeti tarafından toplatma kararı alınmış. Amerika’da da buna benzer bir problemle karşılaşılmıştı. Amerika’daki fabrika Porto Riko’da bulunuyor. Fabrika, Amerikan İlaç Gıda Birliği (FDA) tarafından denetlenmiş ve ilacın içeriğiyle ilgili sorunlar çıkmıştı. Hong-Kong hükümetinin kararından ilacın kötü olduğu anlamı çıkmaz. Augmentin’in doğru yapılmadığı, ilacın bozuk imal edildiği, iyi imalat kurallarına uyulmadığı sonucu çıkar. Augmentin’in etken maddesi amoksisilin + klavulanik asittir. Bu etken madde birçok antibiyotikte kullanılıyor. Augmentin benzeri bir sürü ilaç mevcut.”

ÖLÇÜM GEREKİR: “Şunu özellikle vurgulamak gerekir ki buradaki sorun ilacın etken maddesiyle alakalı değil. İlacın katkı maddesiyle ilgili bir sorun mevcut. Hangi ilaçta, ne kadar plaştikleştirici madde var bu konuda ölçümler yapılması gerekir. Benim bildiğim sadece Türkiye ’de amoksisilin + klavulanik asit içeren Augmentin benzeri en az 10 ilaç daha var. Ancak söz konusu olan Augmentin’in şurubu ve içerdiği plaştikleştirici katkı maddeleri. Çok fazla miktara rastlanmış olmalı ki bu ilaç Hong Kong tarafından geri çağrılmış. Belki diğer muadil ilaçların da o ülkede toplanması gündeme gelebilir. Augmentin, Türkiye’de de çok yaygın olarak kullanılan bir ilaç.’’

Vatan