27 Mayıs’ta Ankara’da Medikal Biyoteknoloji Konferansı yapıldı.

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı ve Sağlık Bakanının açılış konuşmalarının ardından TÜBİTAK Başkanı konuşmasını yaptı. Konuşmada sağlıkla ilgili 21. Dönem çağrısının ilan edildiğini ve sağlık alanının öncelikli alan olarak kabul edilmesinin önemine değinildi.

Sağlık alanında Tıbbi Tanı kitleri, Biyomalzeme, Biyoteknolojik İlaç, Biyomedikal ekipman ve Aşının TÜBİTAK tarafından öncelikli olarak ele alınmakta. Tüm bunlarla ilgili Teknoloji Yol Haritalarının çalışıldığı belirtildi ve sonraki oturumlarda bu başlıklarla ilgili çalıştaylar yapıldı. Bunlarla ilgili 1003, 1511 ve 1007 programları bu hedefler ulşamak için araçlar olarak sunudu. 1003 çağrı ile ilgili ve 2.5 milyon TL’ye kadar bütçeli profje başvuruları beklenecek. Özel sektör işbirliği önemli. 1511 ise KOBİ’ler için planlandı. 1007 ise kamunun ihtiyacı olan projelerle ilgili; elektrikli araçlar, F-16 uçakları için geliştirme, Turunçgillerin genetiği, ve Kıırm-Kongo hastalığı için çalışmalar bu alanda yer almakta.

Çağrılar:

Medikal Biyoteknoloji alanında 21 çağrı açıklanacak. Özellikle Hormonlar, Bağışıklık Sistemi ilaçları, Kan ürünleri. Şeker hastalığı, kansızlık gibi hastalıklar ön planda olacak.
Yenileyici Hücre Tedavisi konusunda çağrı olacak. Aşılarla ilgili bir çağrı olacak. Pnömoni, Menenjit, TB aşıları da burada yer alıyor. Biyomalzemeler; nano taşıyıcılar bu alanda yer alıyor. Doku Rejenerasyonu, implantlar, biyolojik markerlar, Tanı kitleri, Medikal Görüntüleme, Sensörler, yaşamsal destek cihazları, robotik sistemler için de çağrı olacak.

Doç. Dr. Necati Demir’in (TÜBİTAK) başkanlığını yaptığı oturumda,

Aşı Teknoloji Yol haritasını Prof. Dr. Aykut Özdarendeli, (Erciyes Üniversitesi)
Biyomalzeme (mikro-nanotaşıyıcılar, rejeneratif implantlar, fonksiyon koruyucu implantlar) hedefini Prof. Dr. Emir Baki Denkbaş (Hacettepe Üniversitesi),
Tıbbi Tanı kitlerini  Doç. Dr. Süleyman Nezih Hekim ( Okan Üniversitesi),
Biyoteknolojik İlaç hedefini Dr. Ferhad Farsi (Abdi İbrahim İlaç), ve
Biyomedikal ekipman konusunu ise Dr. Yıldız Uludağ (TÜBİTAK) anlattı.
Klinik Araştırmalar Derneğinin gözlemci statüsünde katıldığı toplantı kkonuşmaların ardından sonlandı.

Ayrıntı için TÜBİTAK