NNT Nanoteknoloji Bor Ürünleri A.Ş., dünyada ilk kez ürettiği MCDP nano partiküllerine antikanser ilaç yükleyerek, kanser hücre ve tümörlerinin tedavisinde yüzde 80 çözüm getirdi. Firma, yeni geliştirdiği “nano elmas tedavi” yönteminin Ar-Ge deneme üretimine de başladı.

Modern tıp dünyası, kansere çözüm olarak nano malzemeler üzerinde yaptığı yoğun çalışmalarda NNT A.Ş.’nin 1996’dan beri geliştirdiği “nano elmas tedavisi” yönteminin gelecekte kansersiz bir yaşam için ümit ışığı olduğunu keşfedince laboratuvarda fareler ve insanlar üzerinde denemelerini yoğunlaştırdı. Alınan ilk verilerin gelecek için sevindirici sonuçlar doğurabileceği açıklanırken, son zamanlarda hızla artış gösteren kanser vakaları ise endişe verici boyutlara ulaştı. İkincil ölüm nedeni olarak görülen kemoterapi ve beraberinde uygulanan yan etkileri yüksek kimyevi ilaçların çözüm olmaktan çok hasta ölümlerini hızlandırdığı gerçeği, FDA şemsiyesi altındaki ilaç tröstlerini de yeni arayışlara sevk etti. Bu ölümcül hastalıkların ana sebebini (immuno) bağışıklık sisteminin zayıflaması ve vücut savunma sisteminin lokal çökmelere uğraması oluştururken, buna da sebep olarak çevre kirliliği, yeni beslenme alışkanlıkları, kimyevi sentetik gıdalar, hibrit tohumlar ve GDO’suyla oynanmış bitki, sebze ve meyveler, elektronik ve bilişim teknolojisinin radyasyon etkileri ve sayabileceğimiz birçok zararlı etken yol açıyor. Bu ölümcül hastalıkların tedavilerinin bulunması kadar önem taşıyan bireylerin bağışıklık (immuno) sistemlerinin güçlendirilmesi için çalışmalar yapan NNT A.Ş. AR-GE uzmanları, uzun yıllar yapılan laboratuvar ve klinik çalışmalar sonunda 109 bitkinin moleküllerini (özü) kombine ederek ve nano teknoloji ile güçlendirilen tamamen doğal ve hiçbir yan etkisi olmayan “IMMUNO 109” adlı ürünü geliştirerek, günlük küçük dozlarda devamlı alınmasıyla bu ürkütücü hastalıklardan korunmanın önünü açtı.

Kanserli hastaların ve tümörlerin tedavisinde dünya tıp otoritelerinin kesin çözüm olarak gördükleri “nano malzemelere ilaç yüklenerek kanserin tedavisi” yöntemini geliştirerek, “nano elmas tedavisi”ni kısa zamanda insanlığın hizmetine sunmak için çalışan NNT A.Ş., onkolojinin dışında kardiyoloji, nöroloji, dermatoloji ve kozmetik destekleyici ürünleri üreterek, Aralık 2011’e kadar piyasaya sunacak.

NANO ELMASLARIN BİLİMSEL İŞLEVİ VE TEDAVİDEKİ ÖNEMİ

NNT Nanoteknoloji A.Ş.’nin 1996 yılından beri nano ve nano altı (angstrom) ölçekli MCDP-nanobor monokristal bilyacıklarıyla yapmış olduğu klinik çalışmalarında fareler ve ümitsiz hastalar üzerindeki çalışmalarda doxorubicin ilaç yüklenmiş nano malzemelerle kanser virüslerinin çoğalma ve yayılması engellenerek, uzun vadede hastalığın gerilediği ve hatta iyi huylu tümörlerde küçülme ve yok olma sonuçlarının alındığı izlendi. MCDP nano mono crystal elmaslar “toksik” özellik taşımazken, vücutta herhangi bir enflamasyon, yangı, iltihaplanmaya da neden olmuyor. MCDP serbest köşeli küresel oktahedral (sekiz yüzlü) ve daha fazla yüze sahip bir yüzey özelliği, yüzey kimyasına sahip olması ve yine MCDP’yi alternatifsiz kılan mono kristal olmaları kan dolaşımı ve hücre içerisinde moleküler kütle oluşumunu tamamen engelliyor. Aynı zamanda MCDP terapik etkiyi azaltmamakla beraber, sağlıklı hücrelerde mutasyonların görülmesini, oluşmasını engelliyor veya anti-tümör kaymalarının oluşturacağı ikincil tümörlerin oluşumunu engelliyor.

MCDP, potansiyel alternatif tıbbi ilaç olarak kullanıldığı taktirde sahip olduğu anormal yüksek “Adsorption” yani emme kapasitesi, yüzeyindeki serbest elektron fazlalığı ilaç yüklenebilirliliğini arttırarak, her bir kristalin yüzeyindeki yüksek miktarda oksijen içeren fonksiyonel gruplar, kimyasal inert parçacıkları ve yüzey hidrofilisitesi ve güçlü absorbent özellikleriyle “doxorubicin” gibi antikanser ilaçlarını yüksek miktarda emme ve taşıma özelliğine sahip. MCDP’nin bu absorbent özelliği, modern tıbbın nano malzeme ile kanser tedavi tezlerine büyük açılımlar da sağlıyor.

NNT MODERN TIP VE ALTERNATİF TIBBA ÇÖZÜMLER GETİRDİ

NNT Nanoteknoloji Bor Ürünleri A.Ş., 19 yıldır AR-GE laboratuarlarında güçlü uzman kadrolarıyla insan merkezli araştırmaları, sahip olduğu alternatifsiz KnowHow teknolojileriyle hem modern tıbba, hem de alternatif tıbba çözümler ve projeler üretti. Onkoloji, kardiyoloji, nöroloji, dermatoloji ve kozmetikte insanlığa ümit olacak onlarca ürün üreten NNT Nanoteknoloji A.Ş., Kırklareli Organize Sanayi Bölgesi’nde 32 milyon dolar harcanarak kurduğu Ortadoğu ve Avrupa’nın en büyük (30 bin metrekare) nanoteknoloji Ar-Ge ve üretim tesislerinde dünyada nanoteknolojik buluşlarda sürekli ilkleri gerçekleştiriyor. NNT A.Ş., tıp alanında kanser ve tedavisi zor hastalıklara da çözümler getiriyor. Önümüzdeki günlerde radyasyonun olumsuz etkilerine karşı bulduğu mükemmel çözümü ve ürettiği anti radyasyon chip ürününü de kamuoyuna sunacak.

Nano boyut (100 nm ve altındaki malzemeler nanometrik malzemelerdir) insan vücudu bağışıklık sisteminin yabancı cisim tanıma ve imha sınırı 200 nanometredir. 200 nanometre boyutun altındaki nano partiküller vücuttaki savunma mekanizmasının koruyucuları konumundaki hücre duvarlar ve antikorların algılama ölçeğinin altında olduğundan hiçbir engellemeyle karşılaşmadan beyin dahil en ince ve hassas noktalara kolaylıkla ulaşırlar. Nano malzemenin (100 nm altı) bağışıklık sisteminin hiçbir engellemesiyle karşılaşmadan serbest dolaşımının yararlı (tedavi edici özellikte olanları) malzemeler için tıpta kanser hücrelerinin yok edilmesinde uygulanabilecek en ümit verici alternatif olarak bilim adamlarının, modern tıp araştırma kuruluşlarının hayallerini süslemektedir.

Haberciniz