15 Ekim günü Pfizer Türkiye’nin katkılarıyla Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Romatoloji Kliniği tarafından düzenlenen “Romatizmalı Adımlar” yürüyüşünde pek çok katılımcı, bir araya geldi.

15 Ekim günü Pfizer Türkiye’nin katkılarıyla Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Romatoloji Kliniği tarafından düzenlenen “Romatizmalı Adımlar” yürüyüşünde pek çok katılımcı, Romatoid Artrit hastalığına dikkat çekmek ve eklem romatizması hastalarının, doğru fiziksel aktivitelerin seçimiyle, hem sağlıklarına hem de sosyal yaşamlarına olumlu katkıda bulunabileceklerini göstermek için bir araya geldi.

Hastalığın etkilediği tüm bireyler arasında dayanışma ruhu oluşması ve toplumun hastalık konusunda bilinçlenmesi amacıyla 15 Ekim Cumartesi günü gerçekleşen yürüyüşte, romatoloji hekimleri, hastalar ve hasta yakınlarından oluşan çok sayıda katılımcı bir araya geldi. 12 Ekim Dünya Artrit Günü kapsamında düzenlenen yürüyüş için Gaziantep Üniversitesi Hastanesi Poliklinik binası önünde buluşan katılımcılar, “Romatizmalı Adımlar” Yürüyüşünü Gaziantep Burç Ormanında gerçekleştirdi.

Yürüyüşün düzenlenmesine öncülük eden Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Romatoloji Bilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Ahmet Mesut Onat, toplumu romatizmal hastalıklar, Dünya Artrit Günü, hastaların sorunları ve alınabilecek önlemler konusunda bilinçlendirmeyi hedeflediklerini söylerken, şu noktalara da dikkat çekti: “Eklemde şişlikle birlikte ağrı hissedilmesi ve şişliğin ağrı hissedilen eklemde olması durumunda artritten şüphelenmek gerekiyor. Bağımsız yaşama ve profesyonel çalışma kabiliyetine büyük ölçüde zarar verebilen romatoid artritten etkilenen insanların neredeyse dörtte birinin 5 yıl içinde çalışmayı bıraktığı tahmin ediliyor.”

Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Romatoloji Bölümünden Doç Dr. Bünyamin Kısacık, “Bizim için düzenlenen bu yürüyüşün anlamı oldukça büyüktü. Ülkemizde hayatları romatizmal ağrılardan büyük ölçüde etkilenen çok sayıdaki hastanın durumuna kamuoyunun dikkatini çekmeyi ve hastalık konusunda toplumu bilinçlendirmeyi amaçladığımız bu etkinliğe katılan tüm hekimlerimize, hastalara ve yakınlarına teşekkür ederiz” dedi.

Romatizmal hastalıklar, 7’den 70’e her yaştan insanın hayatında görülebilen ve sebep olduğu belirtiler (ağrı, şişlik, vs.) nedeniyle hastaların sağlıklarını olduğu kadar sosyal hayatlarını önemli ölçüde etkileyen ve hatta yaşam sürelerini kısaltabilen hastalıklar. Bu grup içinde en sık rastlanan hastalıklardan biri de, bağışıklık sisteminin başta eklemler olmak üzere vücuttaki dokularda hasara neden olması sonucu ortaya çıkan ve kalıcı sakatlık/kısıtlılığa sebep olabilen kronik bir hastalık olan Romatoid Artrit (RA).1,2,3

Romatoid artritin sıklığı, genel olarak %0,5-1 olarak bildirilmekte, bu da, ülkemizde 350 ila 700 bin kişinin bu hastalıktan etkileniyor olabileceğini gösteriyor.1,3

Kaynaklar

1.     Lee DM, Weinblatt ME. Rheumatoid arthritis. Lancet 2001; 358: 903-911.

2.     Dhillon S et al. Etanercept; a review of its use in the management of rheumatoid arthritis. Drugs 2007; 67(8): 1211-1241

3.     Caporali R et al. Treatment of rheumatoid arthritis with anti-TNF-alpha agents: A reappraisal. Autoimmunity Reviews 2009; 8: 274-280