1469779868_retim_S__reci_g__rsel_4Biyoteknolojide global bir lider olma hedefiyle ilerleyen Sanofi’nin Türkiye Ülke Başkanı Fabrizio Guidi, diyabet hastalık yönetiminde dünya lideri olan Sanofi’nin global gücünü ve diyabet alanındaki tecrübesini, Türkiye’ye de etkin bir şekilde taşıdıklarını söyledi.

Bir yaşam bilimleri şirketi olan Sanofi, 41 ülkedeki 100’ü aşkın üretim tesisi ve dünya çapında 110 binden fazla çalışanı ile 170 ülkede insanların yaşamını iyileştirmek için çalışıyor. Dünyanın 5’inci büyük ilaç firması olan Sanofi, hayata geçirdiği destek programları ile hastalıkları önleme, yenilikçi tedavi çözümleri ile hastalıkları tedavi etme, yaşam kalitesini artırmak için sağlık hizmetlerine erişimi güçlendirme hedefiyle çalışmalarını sürdürüyor. 65 yıldır faaliyet gösterdiği Türkiye’de de lider halk sağlığı kuruluşlarından biri olan Sanofi, 1650’yi aşkın çalışanı ve 16 tedavi alanında sunduğu çözümlerle Türkiye’nin 2’nci büyük ilaç şirketi konumunda bulunuyor.

Sanofi, 90 yılı aşkın süredir insülin üretim tecrübesi ve bilgi birikimi ile diyabet alanında global bir lider olarak çalışmalarına devam ediyor. Ürettiği biyoteknolojik ürünler, yenilikçi tedavi çözümleri, farkındalık ve bilinçlendirme projeleri ile diyabetin önlenmesi ve kontrol altında tutulması için entegre çözümler üretiyor. Sanofi’nin insülin üretim merkezi olan Frankfurt’taki tesisi; teknolojisi, inovasyondaki başarısı ve yüksek standardizasyonlar konusundaki güvenilirliği örnek alınan tesisler arasında yerini alıyor.

Sanofi Türkiye Ülke Başkanı Fabrizio Guidi: “Diyabet yönetiminde ortaya koyduğumuz yüksek standartlar ve bütünsel yaklaşımımız sayesinde dünya lideriyiz”

Sanofi’nin, diyabet yönetiminde uzun yıllara dayanan bir tecrübesi olduğunu ifade eden Sanofi Türkiye Ülke Başkanı Fabrizio Guidi sözlerine şöyle devam etti:

“Biyoteknoloji alanında Fransa’da 1’inci; dünyada 3’üncü sırada yer alan Sanofi’nin geliştirme aşamasındaki ürünlerinin tamamı biyoteknolojik ürünlerden oluşuyor. Canlı hücrelerde üretilen insülin gibi biyoteknolojik ürünlerin Ar-Ge, klinik araştırma, üretim, dolum ve taşıma dahil tüm süreçlerinde üst düzey teknoloji ve kalite standartları uygulanması gerekiyor. Bu koşulları dünyada sağlayabilecek firma sayısı çok azdır. Bunlardan biri olan Sanofi, Frankfurt’taki üretim merkezindeki kalite, standartlar ve hassas üretim koşulları ile insülin alanındaki öncü rolümüz ve uzmanlığımızın tescilidir.” dedi

Biyoteknolojik ürünlerde global bir lider olma hedefiyle ilerleyen Sanofi’nin bu alandaki en büyük gücünün diyabetteki tecrübesi olduğunu ifade eden Guidi, Diyabet alanında hemdünyada hem de Türkiye’de öncü, çığır açan ürünümüzle de lider konumundayız.Çalışmalarımızı hasta ihtiyaçlarını merkeze alarak geliştirmeye devam ediyoruz. En güncel teknolojilerle en son araştırma ve geliştirmeleri birlikte kullanıyoruz. İçlerinde tasarım ödüllü enjeksiyon kaleminin de bulunduğu kullanıcı odaklı cihazlarımız ve ciddi klinik araştırmalara dayanan tedavi yöntemlerimiz ile diyabet alanında kapsamlı bir portföy sunuyoruz. Sanofi’nin getirdiği çözümlerle diyabetten etkilenen milyonlarca insan günlük yaşamını kendi kendine idame ettirebiliyor” dedi.

Sanofi Türkiye Ülke Başkanı Fabrizio Guidi: Dünyada 415 milyon kişiyi etkileyen diyabet, bulaşıcı bir hastalık olmamasına rağmen her geçen gün yayılıyor.

Diyabet yönetimi konusunda önemli açıklamalar yapan Guidi, “Kontrol altına alınmadığında körlük, böbrek yetmezliği, diyabetik ayak, kalp hastalığı ve inme gibi ciddi sorunlara yol açabilen diyabet hastalığı, 2015 yılı itibariyle dünya çapında 415 milyon kişiyi, Türkiye’de ise yaklaşık 7, 2 milyon kişiyi etkiliyor. 2015 yılında tüm dünyada 5 milyon insan diyabet nedeniyle hayatını kaybetti. Diyabet bulaşıcı bir hastalık olmamasına rağmen bir salgın gibi her geçen gün daha da yayılıyor. Diyabetin önümüzdeki 10 yıl içinde 642 milyonu aşkın insanın sağlığını tehdit eder hale geleceği öngörülüyor” diyerek diyabetin tüm dünya için ciddi bir sorun haline geldiğine işaret etti. Diyabetin Türkiye’de de en önemli sağlık problemlerinden biri olduğunu ifade eden Guidi, “Türkiye, diyabetli insan sayısı açısından Rusya ve Almanya’dan sonra 3’üncü sırada yer alırken diyabet görülme sıklığı açısından Avrupa’da ilk sırada yer alıyor. Sağlık açısından büyük bir sorun olan diyabet aynı zamanda maddi olarak da büyük bir külfet yaratıyor. 2015 yılında dünya genelinde diyabet ve komplikasyonlarına 673 Milyar Dolar harcanmış bulunuyor. Yapılan hesaplamalara göre Türkiye’de Tip 2 diyabet maliyeti, GSYH’nın %1’i, bir başka ifade ile yaklaşık olarak 10 Milyar TL’yi buluyor. Diyabetin ortaya çıkmadan önlenmesi bu yüzden büyük bir önem taşıyor” dedi.

Sanofi Türkiye Ülke Başkanı Guidi: “Sanofi’nin diyabet yönetimindeki gücünü “Hastalıkları Önleme”, “Tedavi” ve “Bakım” olmak üzere sağlıkta bütünleşik bir yaklaşımla Türkiye’ye de taşıyoruz.”

Sanofi’nin sadece sınıfındaki en iyi insülin ilaçlarını üretmekle kalmayıp 360 derecelik bütünsel bir diyabet yaklaşımına sahip olduğunu söyleyen Guidi, “Diyabet tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de en kronik hastalıklarından biri ve onunla bir bulaşıcı hastalık gibi mücadele etmek zorundayız. Türkiye’nin en yaygın kronik hastalıklarından biri olan diyabetin önlenmesi, tanı ve tedavi aşamaları, tedavi çözümleri ve projeleri ile diyabet ile ilgili problemlerde çözüm ortağı olarak önemli bir sorumluluk üstleniyoruz. Sadece ilaç ve ürünlerimizle değil, farkındalık ve bilinçlendirme çalışmalarını da içeren entegre bir çözüm sunmaya çalışıyoruz. Türkiye’de şimdiye kadar çocuklara yönelik yapılmış tek ve en geniş kapsamlı diyabet farkındalık programı olan “Okulda Diyabet Programı” kapsamında bugüne kadar, Türkiye çapında 60 bin okulun 25 bininde eğitimler gerçekleştirilirken, 7,5 milyon öğrenci, 585 bin civarında öğretmen ve 580 bin veliye ulaştık. Üniversite öğrencilerinin katkısıyla diyabet alanında yenilikçi çözümler bulunması amacıyla hayata geçirdiğimiz “Sen Bul Diyabet Kolaylaşsın” yarışması ile bugüne kadar 78 bin üniversite öğrencisine ulaştık. Diyabet hastası ve yakınlarında hastalığın daha iyi yönetilmesi için farkındalık yaratılması amacıyla Halk Sağlığı Kurumu İşbirliği ile birlikte hayata geçirdiğimiz “Diyabetle Mücadeleye Destek Programı” ile 35 şehirde binlerce hastaya ulaşmayı hedefliyoruz.” dedi.

SanofiÜlke Başkanı Fabrizio Guidi: “Türkiye’deki katkımızı daha da büyütmek istiyoruz

Sanofi’nin 100 yılı aşkın bir süredir faaliyet gösterdiğini, Türkiye’de de 65 yıldır halk sağlığı için çalıştıklarını ifade eden Fabrizio Guidi, “Türkiye’nin dinamizmine güveniyor, potansiyeline inanıyoruz. Türkiye’nin sağlık alanındaki en önemli global çözüm ortaklarından biriyiz. Türkiye’de sadece ilaç temin etmiyoruz, aynı zamanda üretim yapıyor, ihracat gerçekleştiriyor, Ar-Ge ve klinik araştırma çalışmaları yapıyoruz. 2009 yılında Lüleburgaz fabrikasını satın aldık ve bugüne kadar bu tesisimize 600 Milyon Euro’dan fazla yatırım yaptık. Burada hem bugünün hem de yarının teknolojisi ile üretim yapıyoruz. Türkiye’deki her 6 kutu ilaçtan birinin üretildiği tesisimiz Türkiye’nin en büyük ve gelişmiş ilaç üretim tesisi konumunda. Dünya çapındaki 100’ü aşkın Sanofi üretim tesisi arasında ilk 3’te yer alıyoruz. Türkiye’de faaliyet gösteren çokuluslu ve yerel ilaç şirketler için de üretim yaptığımız tesisimizden 46 farklı ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Kişiye özel tedavi çağında, hasta ihtiyaçlarını merkeze alarak inovasyon odaklı bir Ar-Ge anlayışı ortaya koyuyoruz. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından Ar-Ge merkezi sertifikası olan ilk çok uluslu firma olup bu sertifikaya sahip 13 ilaç kuruluşundan biriyiz. Üst düzeyde kalite standartlarımız ve teknolojimiz sayesinde enjektable steril toz üretimi için Japon PMDA onayına sahip ilk ve tek tesis konumundayız. 340 araştırma alanındaki 40 klinik araştırma projemiz devam ediyor. Türkiye’ye yaptığımız katkıyı daha da büyütmek istiyoruz, tüm çalışmalarımızı bu yönde sürdürüyoruz” dedi.

Sanofi hakkında:

Dünyanın önde gelen ilaç şirketleri arasında yer alan Sanofi, hastaların ihtiyaçları doğrultusunda tedavi çözümleri keşfeder, geliştirir ve hizmete sunar. Sanofi beş global iş biriminden oluşmaktadır: Diyabet ve Kardiyovasküler, Genel Tedavi ve Gelişen Pazarlar, Sanofi Genzyme, Sanofi Pasteur ve Merial. Sanofi Paris (EURONEXT: SAN) ve New York (NYSE: SNY) borsalarında işlem görmektedir.