dünya_göz_logo_yeni

Uzmanlar, genellikle kilo ile ilişkisi bakımından değerlendirilen tiroid hastalıklarının görme sağlığını da etkilediği konusunda uyarıyor. Tüm tiroid hastalıklarında gözle ilgili problemler yaşandığına dikkat çeken ve tedavinin önemine vurgu yapan Dünyagöz Ataköy’den Op. Dr. Akın Banaz “Tiroid hastalarında göz tutulumunun tedavisiz bırakılması ileri evrelerde görme sinirlerinin sıkışmasına ya da kornea tabakasının açıkta kalmasına bağlı olarak körlüğe yol açabilir” diyor.

Hormon ve kilo değişimleriyle sıkça gündeme gelen tiroid hastalıkları, görme sağlığı ve göz estetiğini de ciddi oranda tehdit ediyor. Uzmanlar tiroid hastalarını rutin göz muayenelerini kesinlikle aksatmaması konusunda uyarıyor. Tiroid hastalıklarının göz sağlığına etkisini değerlendiren Dünyagöz Ataköy’den Op. Dr. Akın Banaz tiroid hastalığına bağlı olarak göz çevresini saran yağ dokusunda ve kaslarda meydana gelen şişmelerin gözde şaşılığa, göz kapağının açıkta kalmasına ve gözün öne fırlamasına neden olabileceğini belirtiyor. Birçok tiroid hastasının bu problemlerin üçünü birlikte yaşadığı konusunda uyaran Op. Dr. Banaz tiroid hastalarında göz tutulumlarının ileri evrede körlüğe neden olduğu için tedavi sürecinin çok dikkatle yönetilmesi gerektiğini söylüyor.

Sigara, riski de hastalığı da artırıyor

Sigara kullanan tiroid hastalarında göz tutulumunun daha sık görüldüğüne dikkat çeken Op. Dr. Akın Banaz özellikle erkek hastalarda sigara kullanımı ile tiroide bağlı göz tutulumu arasında yakın bir ilişki olduğunu vurguluyor. Bu nedenle hastaların sigara kullanımı var ise bırakmalarını tavsiye eden Op. Dr. Banaz “Tiroid hastaları sigara içmese bile sigara içilen ortamda bulunmaları sağlık açısından risk barındırmaktadır” diyor.

Tedavide zamanlama önemli

Tiroid hastalarının göz tutulumlarında tedaviye başlanmadan önce çok iyi analiz yapılması gerektiğini vurgulayan Op. Dr. Akın Banaz, hastalığın aktif döneminin yaklaşık üç yıl sürdüğünü ve bu dönemde gözde kızarıklık, şişme ve fırlamalar meydana geldiğini belirtiyor. Bu sürede göz tutulumu riskini azaltmak için sigara gibi risk faktörlerinden uzaklaşılmasının ve tiroid hormonlarının dengede tutulmasının son derece önemli olduğunu söyleyen Op. Dr. Akın Banaz “Tiroid göz tutulumlarının kendini sınırlayan özelliği de göz önünde tutularak ilaç tedavisine başlanmalıdır. İlaç tedavisine hemen başlanması tercih edilmez” diyor.

Ameliyatta sıralamaya dikkat

Hastalığın ilk üç yılında iyi yönetilemeyen tedavi sürecinin ardından geç evreye geçildiğini belirten Op. Dr. Akın Banaz “Bu dönem ilaçla tedavinin zorlaştığı bir evredir. Göz çevresinde

oluşan ödemler yerini kaslarda daralmaya bıraktığı için artık ilaç tedavisi faydalı olmaz, cerrahi tedavi gerekir” diyor. Cerrahi tedavide şaşılık, çift görme ve gözün öne fırlaması problemlerini aynı anda yaşayan hastaların ameliyatlarında mutlaka bir sıra gözetilmesi gerektiğini söyleyen Op. Dr. Akın Banaz “Üç problemi de birlikte yaşayan hastalarda önce gözdeki fırlamanın tedavi edilmesi, yani başlangıçta kemiğe yönelik bir girişimde bulunulması gerekiyor. Sonrasında şaşılık tedavisi, en son ise kapağa yönelik tedavi gerçekleştirilmelidir. Bu sıranın gözetilmemesi kapakta değişikliklere neden olabilir” diyor.

Dünyagöz Hastaneler Grubu Hakkında: 1996 yılında hizmet vermeye başlayan Dünyagöz, gözün tüm branşlarında ve en gelişmiş teknolojilerle sunduğu yüzlerce farklı tedavi yöntemiyle 365 gün, 24 saat göz ve göz çevresi sağlığına dair sorunlara çözüm getiriyor. Ülkemizde branş hastaneciliği ile yeni bir dönem başlatan Dünyagöz Hastaneler Grubu, yurt içi ve yurt dışında toplam 25 merkezinde ilkeli sağlık hizmeti veriyor. Dünyagöz; sürekli yenilenen eksiksiz teknolojisi, öğretim üyesi ve uzman doktorlardan oluşan 200 kişilik deneyimli medikal kadrosu, 2000’e yakın personeli ve çağdaş yönetim anlayışıyla kısa sürede dünyanın sayılı birkaç merkezi arasında yerini almayı başardı.

Türkiye çapında İstanbul, Ankara, Antalya, İzmit, Adana, Samsun, Gaziantep, Bursa, Erzincan, Sakarya ve Tekirdağ olmak üzere 11 ayrı ilde 19 şube ve yurt dışında Hollanda, Almanya, İngiltere, Gürcistan ve Belçika’da bulunan 6 ayrı noktada hizmet veren Dünyagöz Hastaneler Grubu, Türkiye’nin Avrupa’daki ilk ve en büyük yatırımını Almanya’nın Frankfurt kentinde gerçekleştirdi. Yatırımlarına aynı hızla devam edecek olup İzmir, Konya ve Gaziantep’te açacağı yeni hastaneleriyle geniş bir coğrafyaya yayılmayı hedefleyen grup, Türkiye’de sağlık turizminin öncülüğünü üstlenerek dünyanın 107 ülkesinden yılda yaklaşık 40 bin hastaya da hizmet veriyor.