Alzheimer hastalığında erken teşhis bazı vakalarda potansiyel olarak bilişsel bozulmanın geri döndürülmesine imkan verebiliyor. Sağlık alanında lider şirketlerden biri olan Siemens Sağlık, Alzheimer teşhisi ve tedavisi için sunduğu inovatif çözümleriyle hastalığın teşhis kalitesini artırıyor.  Siemens Sağlık’ın uzun yıllardır nörolojik fonksiyon görüntüleme amacıyla kullanılan PET-CT sistemlerine ek olarak ürün portföyüne 2011 yılında eklediği ve Türkiye’de ilk defa hizmet veren PET-MR sistemleri ile hastalığın teşhisi mümkün olabiliyor.

Alzheimer hastalığında erken teşhis, kişinin tedavi sürecinde bilinçli olarak yardım alacağı yöntemleri belirlemesine yardımcı olurken bazı vakalarda ise potansiyel olarak bilişsel bozulmanın geri döndürülmesine imkan verebiliyor.

Dünya Alzheimer Günü’nde Alzheimer hastalığının teşhisine dikkat çeken Siemens Sağlık, sunduğu çözümlerle erken tanıda önemli bir rol oynuyor. Konvansiyonel PET-CT ve PET-MR sistemleri ile alınan Florbetabir PET görüntüleri uzmanlar tarafından manuel olarak hesaplanıp yorumlanırken, Siemens’in geliştirdiği yeni yazılımlar ile tüm bu işlemler ve matematiksel hesaplamalar otomatik olarak yapabiliyor bu da uzmanların teşhis kalitesini artırıyor.

Siemens Sağlık olarak Alzheimer hastalığının teşhis ve tedavisinde yenilikçi çözümlere odaklandıklarını anlatan Siemens Sağlık Türkiye Sektör Lideri Şevket On,  “Yerel bilgiler ve yurtdışı çalışmaları ışığında Türkiye’de yaklaşık 350 bin civarında Alzheimer hastası olduğu öngörülüyor. Kadın hastaların oranının erkeklerden yüzde 50 daha fazla olduğu ve 75 – 90 yaşları arasında daha fazla rastlanan hastalığın erken teşhisi konusunda farklı uygulamalar var. Her hastalıkta olduğu gibi Alzheimer’da da tedavi için erken teşhis oldukça önemli. Alzheimer hastalığının erken teşhisinde, hastanın ve çevresindeki insanların hastadaki değişimleri görerek yönlendirmesi ve düzenli kontroller yaptırması önemli bir rol oynuyor. Bu anlamda Siemens Sağlık olarak görüntüleme pazarındaki lider konumumuz ve uzmanlığımız ile son teknoloji çözümlerimizi hastaların ve sağlık uzmanlarının kullanımına sunuyoruz.” dedi.

Siemens Sağlık, en yeni teşhis ve tedavi teknolojilerini geliştirmek amacıyla her yıl global bütçesinin yüzde 8’den fazlasını Ar-Ge’ye ayırıyor.