1475053760_ba__akDiyabet hastalarının korkulu rüyalarından biri de cinsel hayatlarının bu hastalıktan olumsuz etkilenmesi. Uzun süreli kontrol altına alınmayan diyabete bağlı sinir harabının, cinsel hayatı olumsuz yönde etkilediğini belirten Medistate Hastanesi Endokrinoloji ve Metabolik Hastalıklar Uzmanı Doç Dr Başak Karbek Bayraktar, diyabetin yol açtığı cinsel sorunlar ve çözümü hakkında bilgi verdi:

Kontrolsüz diyabet cinsel hayatı vuruyor

Cinsel sorunların gelişmesindeki en önemli nedenin diyabete bağlı sinirlerin harabiyeti ve beraberinde damar yapısında önemli bozuklukların gelişmesi olduğunu belirten Doç Dr Başak Karbek Bayraktar, “Diyabetin kontrolsüz seyrettiği bazı erkeklerde sinirlerdeki hasar ereksiyon kusuruna yol açabilir ya da ereksiyon için gerekli olan kan akımını kontrol eden damarların işlevini bozabilir. Kadınlarda ise bu durum kendini cinsel isteksizlik, vaginal kuruluk ve ağrılı cinsel ilişki ile gösterir” şeklinde konuştu.

Ne yapmalı?

Diyabetle birlikte ortaya çıkan cinsel fonksiyon bozuklukları tedavi edilebiliyor. Böyle bir durumda yapılması gerekenin öncelikle konuyu kişinin diyabet hekimiyle paylaşması olduğunu belirten Doç Dr Başak Karbek Bayraktar, “Sorunun tam olarak kaynağının anlaşılabilmesi için mutlaka hekime danışılmalı. Psikolojik kaynaklı cinsel bozukluklarda hasta gerekirse terapiste yönlendirilmeli, vasküler kaynaklı cinsel disfonksiyonlarda ise ürolog, jinekolog, endokrinolog, psikolog ve hatta kardiyolog da sürece dahil olarak multidispliner bir yaklaşım sergilenmelidir. Nöropatik sorunların tedavisinde de her şeyden önce hastanın diyabetini iyi bir şekilde regüle etmek gerekir” dedi. Kısa dönemde hipo ve hiperglisemileri önlemenin, cinsel yaşamı dolaylı yoldan iyileştirebileceğini belirten Doç Dr Başak Karbek Bayraktar, “uzun dönemde kan şekerinin iyi kontrol edilmesi, diyabet ile ilgili komplikasyonların önlenmesine yardımcı olup cinsel fonksiyonların düzelmesini sağlayabilir” diyerek diyabet hastalarının kan şekerlerini regüle etmelerinin önemine bir kez daha vurgu yaptı.