Eczacıbaşı İlaç Pazarlama, Fransız ilaç firması Juvise Pharmaceuticals ile psikiyatri ilaçları alanında işbirliğine gitti.

Eczacıbaşı’ndan yapılan açıklamada, işbirliğinin ilk adımı olarak, başta psikosomatik rahatsızlıklar olmak üzere, anksiyete, huzursuzluk, konsantrasyon zayıflığı gibi durumların eşlik ettiği ruhsal rahatsızlıkların tedavisinde kullanılan bir antidepresanın lisans sözleşmesi ile atıldığı kaydedildi.

Eczacıbaşı Sağlık Grubu Başkanı Sedat Birol, daha ekonomik ilaçlarla etkin tedavi stratejileri çerçevesinde, hem kamuya hem vatandaşlara katkı sağlayacağına inandıkları bu anlaşmadan mutluluk duyduklarını belirterek, “Gerçekleştirdiğimiz işbirliğinin, gelecekte özellikle sinir sistemiyle ilgili yeni ürünlerde hızla geliştirilmesinde, Juvise ile tam bir fikir birliği içindeyiz” ifadesini kullandı.

Juvise Pharmaceuticals Kurucusu ve Başkanı M. Frederic Mascha ise, lisans sözleşmesi imzaladıkları ilacın Türkiye’de çok iyi tanındığını, yüksek etkinlik ve düşük bağımlılık riski gibi özellikleri sayesinde doktorlar tarafından sıkça başvurulan bir ilaç olduğunu kaydederek, “Bu ortaklık bizlere, büyüyen Türkiye pazarında varlığımızı güçlendirme ve Eczacıbaşı İlaç Pazarlama’nın yardımlarıyla Juvise Pharmaceuticals’ın ürün portföyünde bulunmakla beraber henüz Türkiye pazarında hastalarla buluşmamış olan lider ürünlerimizi bu pazarda ruhsatlandırma fırsatı sunacaktır” dedi.

Açıklamada, Lyon merkezli bir ilaç şirketi olan Juvise Pharmaceuticals’ın, merkezi sinir sistemi hastalıkları ve romatolojik hastalıkların tedavisine yönelik orijinal ilaçlar konusundaki uzmanlığı ile tanındığı, şirketin, Avrupa, Türkiye ve Afrika’ya yayılan 31’den fazla ülke pazarında faaliyet gösterdiği bildirildi.

hurriyet